Image

PASCObot

Aangedreven door Pasco's //control.node, is de pascobot een leuk en opwindend hulpmiddel om te leren over data, robotica, programmeren en controle.
454,95
PA-PS-2994

De pascobot helpt de interesse van studenten in robotica te benutten om dieper leren in de wetenschap en STEM te stimuleren. Eenvoudig te bouwen en gemakkelijk te programmeren, de pascobot bestaat uit slechts zes stukken, waaronder een pascobotlichaam, twee wielen, twee stappenmotoren en een oplaadbare //control.node waarmee studenten hun code in realtime kunnen uitvoeren, of opslaan of opslaan. aan boord voor uitvoering later. Met steigeractiviteiten en veel ruimte voor personalisatie, opent de pascobot een nieuwe wereld van kansen voor studenten om te verkennen, te creëren en zelfs te concurreren!

De pascobot gaat verder dan typische robotica-toepassingen, het combineren van Pasco’s realtime gegevensverzameling, grafische en analysesysteem met een intuïtieve coderingsinterface die de vaardigheidsniveaus van studenten schaalt. Van het programmeren van de eerste bewegingen van de bot tot het navigeren van obstakelcursussen tot het groeperen van objecten per kleur – er is geen limiet aan wat studenten met Pascobot kunnen doen!

Wat is inbegrepen?
PS-2944 bevat alles wat leerlingen nodig hebben om de PASCObot in elkaar te zetten, evenals digitale activiteiten om
om hun coderingstraject te ondersteunen. Accessoires, zoals de lijnvolgermodule, afstandszoekermodule,
en grijptoebehoren kunnen apart worden gekocht of als onderdeel van de complete PASCObot Sense &
Control Kit.

Gebruiksklare activiteiten
De PASCObot wordt ondersteund door negen digitale leerlingactiviteiten die alles omvatten van het coderen van de
van het coderen van de eerste bewegingen van de robot tot het navigeren door een aangepaste hindernisbaan. Zodra ze de
de basis onder de knie hebben, kunnen leerlingen hun reis voortzetten door hun eigen Blockly-programma’s, PASCObot
uitdagingen en onderlinge wedstrijden. Voor sommige activiteiten zijn PASCObot-accessoires nodig.
kunnen apart worden gekocht, of als onderdeel van de complete PASCObot Sense and Control Kit.

  • De PASCObot laten bewegen
  • De versnellingsmeter gebruiken om te navigeren
  • Objecten vermijden met de Range Finder
  • Snelheid aanpassen op een helling
  • Experimenteren met de lijnvolger
  • Navigeren door een complex pad
  • Programmeren met de grijper
  • Paden vrijmaken met de grijper
  • Zintuiglijke waarneming en besturingssynthese

//control.Node Kenmerken

  • Ingebouwde versnellingsmeter
  • Luidspreker
  • Sensor poort
  • Twee stroomuitgangskanalen voor stappenmotoren en stroomuitgangskaart
  • Twee Servopoorten voor gewone servo’s en servo’s met continue rotatie
  • Oplaadbare Li-ion batterij
  • Bluetooth (BLE) connectiviteit
  • USB-poort voor opladen en connectiviteit
  • Voert programma’s uit met of zonder bekabelde verbinding

PASCO Software
De PASCObot is geprogrammeerd met Blockly, een blok-gebaseerde code die beschikbaar is in zowel SPARKvue als
PASCO Capstone software. Blockly maakt het makkelijk voor studenten om de basis van programmeren onder de knie te krijgen,
zonder zich zorgen te hoeven maken over hun syntaxis. In plaats van leerlingen te overweldigen met opties, richt Blockly
gericht op het opbouwen van codeervaardigheid door middel van een bibliotheek met aanpasbare, versleepbare codeerblokken.

Plug-and-Play met PASCO sensoren
Blockly integreert naadloos met alle PASCO sensoren en software.
parameters voor gegevensverzameling te programmeren, aangepaste displays te coderen en op gegevens gebaseerde beslissingen te nemen om hun
STEM Sense project te verbeteren. Leerlingen kunnen zelfs real-time gegevens van PASCO-sensoren gebruiken als code-invoer om
gegevensgestuurde feedbacklussen, autonome systemen en meer te creëren.

PASCO-codebibliotheek
De PASCO-codebibliotheek ondersteunt nieuwe programmeurs met een verscheidenheid aan voorbereide Blockly-codeerblokken die
kunnen worden gebruikt om de bewegingen van de PASCObot te sturen. Deze blokken kunnen worden gebruikt om het coderen van
commando’s te vereenvoudigen of meer geavanceerde bewegingen te maken, afhankelijk van het leerniveau van de leerling.

Wat is inbegrepen

  • 1x PASCObot lichaam (PS-3318)
  • 2x Stappenmotor met hoge snelheid (PS-2976)
  • 1x PASCObot wielen, set van 2 (PS-3319)
  • 1x //control.Node (PS-3232)
  • 1x Kleine kruiskopschroevendraaier
  • 1x PASCObot montage hardware

Kenmerken

  • Duurzame plastic behuizing voor jarenlang betrouwbaar gebruik
  • Gestructureerde activiteiten laten leerlingen kennismaken met programmeren en robotica
  • Stappenmotoren met hoge snelheid en hoge nauwkeurigheid voor een snelle maar nauwkeurige aandrijvingsbesturing
  • Code uitvoeren terwijl real-time gegevens van PASCO-sensoren worden verzameld en weergegeven.
  • Integreer gegevens van PASCO-sensoren naadloos in programma’s voor onbeperkte mogelijkheden.
  • STEM-compatibele componenten – wissel eenvoudig Stepper Motors en //control.Node uit tussen Sense en Control projecten.
  •  Plug-and-play met accessoires: Range Finder Module, Line Follower Module en Gripper